عاشقتر از ما عاشقتر از ما .

عاشقتر از ما

انواع پنجره دو جداره

انواع پنجره دو جداره

به نقل كارشناسان ما در حوزه پنجره دو جداره، با رشد دانش بشري در امر ساختمان سازي، افزايش جمعيت كره ي زمين و تغييرات آب و هوايي، استفاده از سيستمهاي جديد در صنعت ساختمان سازي ضروري و غير قابل انكار است. يكي از اين تغييرات شگرف در صنعت ساختمان سازي، در حوزه ي درب و پنجره رخ داده است. ما در سال‌هاي اخير شاهد تحولات بسيار عظيمي در حوزه  پنجره دو جداره نسبت به سنوات گذشته بوده ايم. امروزه انواع پنجره دوجداره در شكل، اندازه و جنس‌هاي مختلف در بازار موجود مي‌باشد.معمولاً انواع پنجره‌ دوجداره با در نظر گرفتن مدل بازشو و جنس پروفيل مصرفي در ساخت آن ها، دسته‌بندي مي‌شوند. تقسيم بندي پنجره دو جداره بر اساس مدل بازشو عبارتند از:

  • پنجره دوجداره تك حالته
  • پنجره دوجداره دو حالته
  • پنجره دوجداره لولايي
  • پنجره دوجداره كلنگي
  • پنجره دوجداره آكاردئوني
  • پنجره دوجداره سايباني
  • پنجره دوجداره خليجي
  • پنجره دوجداره فرانسوي
  • پنجره دوجداره فولكس واگني
  • پنجره دوجداره كشويي
  • پنجره دوجداره دايره‌اي

پنجره دوجداره ثابت

اولين و پايه ترين مورد از انواع پنجره دوجداره مدل ثابت مي باشد. اين مدل يكي از كم خرج ترين و ساده و پركاربردترين مدل پنجره ، پنجره دو جداره آلومينيومي ثابت مي باشد. اين پنجره تنها به خاطر كم هزينه و سادگي نيست كه بسيار پركاربرد است بلكه به خاطره ثابت بودن اين مدل پنجره از همه انواع ديگر پنجره دو جداره بازدهي بالاتر و بهتري دارد.اين مدل پنجره نياز به هيچ مكانيزمي براي باز و بسته شدن ندارد و به همين دليل به خوبي از پس عمليات عايق بندي صوتي ، حرارتي و گرد و غبار بر مي آيد. نمونه مكان هايي كه مي توان از اين پنجره استفاده كرد براي پنجره سرويس بهداشتي، قسمت پاگردهاي بين پله ها، مراكز تجاري و ساختمان هاي بلند و بخش نور گير ساختمان ها و حتي گلخانه ها مي باشد.e631047_25.jpg

پنجره دو جداره تك حالته

پنجره‌هاي دوجداره تك حالته تنها از يك جهت و به صورت لولايي باز و بسته مي‌شوند و به همين دليل است كه آن‌ها را با اين نام مي‌شناسند. اين نوع پنجره مي توانند به روشهاي مختلفي باز شوند ، به عنوان مثال با لولا پايين يك طرف ، لولا در امتداد قسمت بالا ، پنجره هايي كه به داخل ملك باز مي شوند يا به بيرون باز مي شوند ،نوع آن بستگي به انتخاب شما دارد.پنجره دوجداره به گونه اي طراحي شده اند تا نور طبيعي را تا حد امكان به داخل بيندازند. اتاق هاي تاريك به سرعت با سبك مناسب پنجره upvc روشن مي شوند و در نتيجه اين مدل در اندازه بزرگتر مفيد است. اين نوع از پنجره پركاربردترين است و در 80 درصد از اين مدل از انواع پنجره دوجداره استفاده مي‌شود.

پنجره دوجداره دوحالته

در اين مدل از انواع پنجره دوجداره، پنجره هم از يك سو به حالت لولايي باز و بسته مي شود و هم با حركت دستگيره به طرف بالا، همچون پنجره ي قطار با زاويه ي ۲۵ درجه پنجره به طرف بالا باز مي گردد. علاوه بر زيبايي منحصر به فرد پنجره هاي دوجداره دو حالته، شما با انتخاب اين پنجره هاي خاص از كيفيت و امكانات بالاي آن ها نيز بهره مند خواهيد شد. به طور مثال مي توان اظهار كرد كه امنيت اين نوع پنجره هاي دوجداره فوق العاده بالا مي باشد؛ چرا كه در ساخت آن ها از يراق‌آلات بسيار مقاوم و پيشرفته‌اي استفاده شده است.

پنجره دوجداره كشويي

پنجره‌هاي كشويي يكي ديگر از انواع پنجره دوجداره هستند كه به صورت ريلي باز و بسته مي‌شوند. اين پنجره مي‌تواند چپ بازشو يا راست بازشو باشد. در اين حالت، پنجره نسبت به پنجره‌هاي لولايي عايق كمتري دارد. پنجره‌هاي كشويي با توجه به نوع بازشو آن‌ها، در هنگام باز شدن هيچ فضايي را اشغال نمي‌كنند و به همين دليل است كه به يكي از محبوب ترين پنجره‌هاي دوجداره تبديل شده است. اما اين پنجره‌ها معايبي نيز دارند. در واقع اين پنجره‌ها عايق خوبي به شمار نمي‌روند.

پنجره دو جداره فرانسوي

اين مدل پنجره به صورت دو لنگه‌ كه به شكل مختلف باز مي‌شود و از دو طرف باز مي‌شوند. ميان اين دو لنگه هيچ ستون يا چيز اضافي وجود ندارد و فضاي ميان آن كاملاً خالي است. البته اين به معناي عايق نبودن اين مدل پنجره نيست. اين پنجره را به نوعي طراحي كرده‌اند كه هم زيبايي منحصر به فردي دارا باشد و هم از كيفيتي بسيار بالا برخوردار است از پر طرفدارترين انواع پنجره دوجداره ميباشداز ديگر ويژگي‌هاي پنجره دو لنگه بازشو فرانسوي مي‌توان به قابليت نصب انواع مدل‌هاي تك‌ حالته و دو حالته بر روي آن‌ها اشاره كرد. شما مي‌توانيد اين پنجره‌ها را بر روي محورهاي عمودي يا افقي باز كنيد كه هر كدام زيبايي خاص خودش را دارد.

پنجره دو جداره خليجي

اين نوع از انواع پنجره دوجداره عمدتا در پذيرايي ها استفاده مي شود و علاوه بر زيبايي خاص و منحصر به فردي كه به دكوراسيون خانه مي بخشد، باعث مي شود كه فضاي داخلي خانه بزرگ‌ تر هم به نظر آيد. پنجره دوجداره خليجي در واقع تركيبي از پنجره‌هاي ثابت و بازشو مي باشد. استفاده از اين پنجره‌ها در كنار هم يك حالت قوسي چندضلعي ايجاد مي‌ كند كه فق العاده زيباست.

پنجره دو جداره مدل آكاردئوني

اين مدل بيشتر در پنجره‌هاي بسيار عريض به كار گرفته مي‌شود. زماني كه عرض پنجره شما از سه متر به بالا تجاوز مي‌كند، از پنجره آكاردئوني استفاده مي‌شود. زيبايي اين پنجره‌ها بسيار بالا است و مي‌تواند به بالكن خانه شما جلوه‌ي منحصربه ‌فردي بدهد. شما مي توانيد از اين مدل براي سالن هاي خود كه فضاي عريض و پهني دارند استفاده كنيد. چون يكي از خصوصيات بارز اين پنجره ها در بين انواع پنجره دوجداره ، همين كاربرد براي فضاهاي بزرگ است.

پنجره دو جداره كلنگي

مدل پنجره دوجداره كلنگي از انواع پنجره هاي يك جهت باز شو به حساب مي‌آيند كه بنا بر تصميم شما در طراحي و خريد مي‌توان جهت آن را نيز تغيير داد. كاربرد اين پنجره‌ها بيشتر براي حمام، سرويس بهداشتي، نورگير و راه پله است.

پنجره هاي دو جداره كماني

اين مدل پنجره هاي دوجداره از نوع خليجي هم جلوه‌ي بهتر و زيباتري به منزل شما مي‌بخشند. در حقيقت اين پنجره هاي دوجداره يكي از جديد‌ترين انواع پنجره دوجداره روز دنيا محسوب مي شوند. اين پنجره ها از افق داراي قوس هستند و برخلاف پنجره دوجداره ي خليجي كه حالت دايره اي آن با ايجاد زاويه‌هاي مختلف، ايجاد مي شد، پنجره‌هاي كماني خود اين قوس را دارا مي باشند. از اين پنجره‌ها مي‌توان به شكل تكي و يا تركيبي استفاده كرد. كاربرد اين نوع پنجره دوجداره هم نظير پنجره دوجداره خليجي در ايجاد يك فضاي بسي بزرگتر و چشم نواز مي باشد.منبع:https://asemanwindow.com/

   
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ساعت: ۰۷:۵۸:۴۰ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :