عاشقتر از ما عاشقتر از ما .

عاشقتر از ما

5 ويژگي شيرآلات ساختماني و بهداشتي كه كار شما را ساده مي كند!

5 ويژگي شيرآلات ساختماني و بهداشتي كه كار شما را ساده مي كند!

شيرآلات بهداشتي از پركاربردترين تجهيزات ساختماني است كه انواع مختلفي دارد. هر يك از شيرآلات ممكن است تكنولوژي يا ويژگي خاصي داشته باشند كه انجام كار معيني را بهينه كند. برخي از اين ويژگي ها عبارتند از تنوع حالت هاي پاشش آب، حفظ دماي آب در بازه تعيين شده، پرلاتور با كيفيت، دامنه دسترسي بالا، قابليت فعال سازي با فرمان صوتي كه در اين مقاله مورد بررسي قرار خواهند گرفت.

ويژگي هاي كابردي شيرآلات بهداشتي و ساختماني

تكنولوژي توليد شيرآلات بهداشتي روز به روز در حال پيشرفت است و انواع گوناگون شيرآلات با ويژگي هاي كارآمدتر توليد مي شود. در زندگي مدرن ديگر نياز كاربران صرفا دسترسي به آب نيست، بلكه دسترسي هر چه سريع تر و استفاده هر چه راحت تر از آب جهت سرعت بخشيدن به امور روزمره مانند شستشوي ظروف و يا آشپزي است. قيمت شيرآلات نيز با توجه به اين تفاوت ها بسيار متنوع شده است و افراد مي توانند با توجه به نياز و درآمد خود شيرآلات ساختماني مناسبي را تهيه نمايند.

دامنه قيمت شيرآلات از قيمت شيرآلات ارزان تا لوكس را شامل مي شود. بيشتر افراد هنگام خريد شيرآلات بهداشتي، تنها به برند و قيمت شيرآلات توجه دارند. در حالي كه مواردي مانند جنس، كيفيت و گارانتي در نظر گرفته نمي شوند. كيفيت شيرآلات لزوماً با مشاهده ظاهر و يا سبك سنگين كردن شيرآلات قابل تشخيص نيست. بر خلاف باور عمومي، شيرآلات سبك نيز ممكن است با كيفيت باشند. وزن شيرآلات نشان دهنده ميزان مواد اوليه به كار رفته در توليد شير و عامل مهمي در تعيين قيمت شيرآلات است؛ اما سنگين بودن شيرآلات نشان دهنده كيفيت بالا نيست. بلكه استاندارد بودن مواد اوليه مهمترين عامل در تعيين كيفيت شيرآلات است.

smart_faucet_cdqo.jpg

تنوع حالت هاي پاشش آب

يكي از ويژگي هايي كه احتمالاً ديگر عادي شده است ولي در واقع كار ظرف شستن يا آبكشي ميوه ها و سبزيجات را بسيار ساده مي كند، تنوع حالت هاي پاشش آب است. اين ويژگي بيشتر در شير ظرفشويي شاوري رايج است. آبريز اين نوع شير ظرفشويي مجهز به يك دكمه و يا ضامن تغيير وضعيت پاشش آب از حالت عادي به حالت اسپري و برعكس است. زماني كه نياز به پوشش دامنه بيشتري توسط جريان آب وجود دارد مي توانيد حالت اسپري را فعال كنيد و پس از پايان كار آن را به حالت اوليه باز گردانيد.

حفظ دماي آب در بازه تعيين شده

يكي از امكانات جالب شيرآلات بهداشتي ترموستاتيك حفظ دماي آب در بازه تعيين شده است. شيرآلات ترموستاتيك اجازه بالاتر يا پايين تر رفتن دماي آب را از محدوده معين نمي دهد. اين نوع شيرآلات در حمام بسيار كاربردي است و از ايجاد سوختگي توسط آب داغ جلوگيري مي كند. ويژگي حفظ دما سهولت كاربري بسياري براي افراد سالخورده و خردسال فراهم مي آورد. بازه دماي مورد نظر را يك بار تنظيم مي كنيد و كافي است كاربر آب را باز و بسته كند.

پرلاتور يا آبفشان با كيفيت

يكي از قطعاتي كه علاوه بر كمك به مصرف بهينه آب، كيفيت فشار و مساحتي كه جريان آب پوشش مي دهد را بهبود مي بخشد پرلاتور يا آبفشان است. اين قطعه انواع مختلف دارد كه هركدام فرم و ميزان آب خروجي متفاوتي را از شير تعيين مي كند. معمولآً آبفشان بر روي شيرآلات و شيلنگ توالت در كارخانه نصب مي شود. اما در صورت بروز اشكال و يا كهنه شدن پرلاتور مي توانيد آن را به راحتي از كارخانه توليد كننده برند شيرآلات خود و يا فروشگاه تاسيساتي خريداري نماييد. شيرآلات با كيفيت و استاندارد حتماً داراي آبفشان است.

دامنه دسترسي بالا

يكي ديگر از امكاناتي كه بيشتر در انواع شيرآلات آشپزخانه اهميت خود را نشان مي دهد دامنه دسترسي آبريز آن است. هر چه اين دامنه بيشتر باشد، كاربران راحت تر مي توانند آب را به نقاط مختلف سينك برسانند و آبكشي ميوه و ظروف بزرگ را انجام دهند. علم برخي مدل ها مانند شير ظرفشويي فنري در بين شيرآلات ظرفشويي بزرگ تر است و يا آبريز مدل هاي شاوري قابليت خارج شدن از سر علم را دارد كه دسترسي به تمام فضاي سينك را امكان پذير مي كند. برخي مدل ها نيز مانند شيرآلات روگازي يا پات فيلِر بالاي گاز نصب مي شود و با توجه به طول بازوهاي خود آب را به قابلمه و ياكتري روي گاز، بدون نياز به جا به جايي آن، مي رساند.

قابليت فعال سازي صوتي

يكي ديگر از قابليت هاي شيرآلات مدرن، امكان فعال سازي صوتي است. كاربر مي تواند به واسطه اين تكنولوژي با فرمان صوتي شير آب را باز و بسته كند و ميزان مشخصي آب در دماي دلخواه دريافت نمايد. اين ارتباط از طريق دستيارهاي صوتي مانند گوگل و الكسا برقرار مي شود. شيرآلات داراي قابليت كنترل صوتي به طور خاص براي نصب در آشپزخانه كارايي بسيار بالايي دارد و زماني كه هر دو دست گرفتار و يا چرب است، به راحتي و بدون آلوده كردن شير ظرفشويي، مي توانيد آن را باز كنيد.

جمع بندي

همانطور كه بررسي شد انواع شيرآلات ساختماني و بهداشتي با امكانات گوناگون در بازار عرضه مي شود كه هر يك به نوعي فعاليت روزمره كاربران را ساده مي كند. امكاناتي مانند تنوع حالت هاي پاشش آب، پرلاتور با كيفيت و دامنه دسترسي بالا براي مدت طولاني تري در شيرالات بهداشتي وجود داشته است. اما بعضي ويژگي ها مانند قابليت فعال سازي با فرمان صوتي و حفظ دماي آب در بازه دلخواه از قابليت هاي جديد شيرآلات به حساب مي آيد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۴۵:۱۰ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :